Så här startar du med PRO kommunikationsmodul i nya Sprinter.

Vill du använda den nydanande uppkopplingen i din nya Sprinter? Här hittar du instruktioner och information om vilka förutsättningar och tekniska krav som gäller vid inrättning och hantering av Mercedes PRO connect.


Steg-för-steg beskrivning för att komma igång

För administratörer och vagnparksansvariga

Kontakta din närmaste auktoriserade Mercedes-Benz återförsäljare/serviceverkstad som hjälper dig komma igång med Mercedes PRO connect.

Hitta din närmaste återförsäljare

1. Upprätta Mercedes PRO Portal-konto.
Registrera dig som företagsadministratör för Mercedes PRO Portal och skapa ett företagskonto. Mercedes PRO portal

2. Mercedes PRO Portal
När du har skapat ditt företagskonto lägger du till en eller flera av dina bilar i Mercedes PRO Portal. Du väljer också vilka PRO produkter du vill använda.

3. Verifiering 
När du har skapat ditt konto och lagt till dina bilar och Mercedes PRO connect-produkter, verifierar din Mercedes-Benz återförsäljare/serviceverkstad den första företagsadministratören och de tillagda bilarna.

4. Starta fordonsadministration
När verifieringen är gjord kan du använda Mercedes PRO Portal och dina valda Mercedes PRO-produkter i de tilldelade bilarna. 
Via Mercedes PRO Portal kan du  som vagnparkschef lägga till förare och få översikt över hela vagnparken.


Tre sexkantiga ikoner med siffrorna 1, 2 och 3

För förare

1. Aktivera 
När din vagnparkschef har lagt till dig får du ett e-postmeddelande för att slutföra registreringen och aktivera ditt konto.

2. Installera appen
Installera Mercedes PRO connect App på din smartphone. Logga in med Daimler AG:s centrala inloggningsservice. Nödvändiga smartphone-förutsättningar och länkarna till App Stores finns här:  Tillgänglighet för användning

3. Så här kommer du igång med appen
Starta appen på din smartphone, logga eventuellt in med Daimler AG:s centrala inloggningsservice. Med hjälp av appen kan du nu göra biltilldelningar eller så har du redan fått en bil tilldelad av din vagnparkschef.
 

Klart! Nu kan du dra nytta av fördelarna i Mercedes PRO connect i din bil.


Tjänsternas tillgänglighet och förutsättningar för användning.

Här får du veta mer om vilka förutsättningar som måste vara uppfyllda för att du ska kunna använda Mercedes PRO connect som fabrikslösning.

Vilka modeller och modellserier som är kompatibla framgår av tabellen* nedan.

ModellModellserie(r)Årsmodell
Sprinter90706/2018
Sprinter91006/2018

 

*Listan över modellserier kan variera mellan länder. När det gäller återimport eller parallellimport är det ursprungliga destinationslandet viktigt för kompatibiliteten. På bilar som har utrustningen motortomgång utan nyckel (MW1) är funktionerna begränsade för tjänsterna "Digital administration" och "Digital körjournal". När funktionen motortomgång utan nyckel är aktiv registreras endast en körning.

Tekniska förutsättningar

För att verktyget för fordonsadministration ska kunna användas behöver följande systemkrav uppfyllas:

Webbläsare

Kompatibilitet finns med de vanliga webbläsarna. Vi rekommenderar följande versioner av webbläsarna:

  • Internet Explorer version 11 och senare
  • Mozilla Firefox version 51+
  • Google Chrome version 56+
  • Safari version 10+
  • Microsoft Edge alla versioner

Tänk på att verktyget för fordonsadministration och Mercedes PRO Portal inte är anpassade för att användas på surfplattor och smartphones och därför bara bör användas på desktopen.

Kompatibla smartphones

Mercedes PRO connect App går att använda med vanliga smartphones och finns tillgänglig i Apples och Googles App Stores.

Ladda ned Mercedes PRO connect App nu!

 

Apple

Operativsystem från version iOS 9

Android

Operativsystem från version 5.0
Av säkerhetsskäl stöds inga smartphones med root-åtkomst eller jailbreak.

Tillgänglighet i ditt land

Mercedes PRO connect som fabrikslösning med kommunikationsmodulen (LTE) för digitala tjänster (JH3) finns tillgänglig i:
  • Belgien
  • Danmark
  • Tyskland
  • Finland
  • Frankrike
  • Irland
  • Italien
  • Nederländerna
  • Norge
  • Österrike
  • Polen
  • Portugal
  • Sverige
  • Schweiz
  • Slovakien
  • Spanien
  • Tjeckien
  • Ungern
  • Storbritannien

Support 
E-post: mproconnect.swe@cac.mercedes-benz.com 
Telefon: 00 800 3 7 77 77 77*
*Du når oss mån-sön dygnet runt.