6 starka argument för X-Klass V6

En starkare motor är alltid en efterlängtad nyhet. Behöver du ändå bli övertygad? Här är sex starka argument för varför X-Klass V6 motor är den perfekta uppgraderingen. 

• Kraftpaket: 3,0-liters V6-dieselmotor ger 258 hästkrafter (190kW) för att ta dig fram med
stil. Allt en sann Mercedes motor ska erbjuda.

• Högklassigt vridmoment – Common Rail direktinsprutning ger ett maximalt vridmoment
på 550 Nm, tillgängligt över ett brett motorvarvtal från 1400 till 3200 varv per minut.

• 7G-TRONIC PLUS automatisk växellåda som standard, med rattväxelpaddlar för att
använda i manuellt läge.

• 4MATIC permanent fyrhjulsdrift som standard för V6 motor.

• Active Lane Keep Assist som standard, som varnar dig när du oavsiktligt lämnar din fil,
bromsar och ingriper vid behov.

• Exklusiv styling. Skräddarsy din X-Klass med vårt urval av tillbehör.

Boka provkörning

Mercedes-Benz X-Klass pickup med V6 motor

En V6 motor. 5 körlägen.

Hur vill du köra idag? V6 motor öppnar upp för en värld av möjligheter. X-Klass 350 d har DYNAMIC SELECT-systemet som standard och erbjuder ett urval av fem körlägen som ändrar motorns respons, automatlådans växlingspunkter och ECO start/stopp-funktionen.

Komfort - Detta läge aktiveras automatiskt när motorn startar och ger harmoniska accelerationsegenskaper samt tidiga växlingslägen.

Eco - Ändrar växlarna med särskilt låga motorvarvtal.

Sport - Motorn svarar snabbare när du trampar på gasen. Sportläget utnyttjar hela motorvarvtalet för att byta växlar och växlar vid högre motorvarvtal.

Manuell - Använd växelpaddlarna på ratten för att växla manuellt. Detta läge leder till mycket kortare växlingstider än Comfort och Eco-programmen.

Offroad - Detta läge är lämpligt för körning på utmanande terräng. Offroad erbjuder högre växlingspunkter och en mer exakt acceleration.

Läs mer om kördynamik

Mercedes-Benz X-Klass pickup med 4MATIC permanent fyrhjulsdrift

Permanent fyrhjulsdrift.

En kraftfull motor är inte allt Mercedes erbjuder. Den permanenta 4MATIC fyrhjulsdriften ger både bästa tänkbara framkomlighet och låg bränsleförbrukning.

Samtidigt höjer den säkerheten på våta och snöiga vägar. Lågväxel för terrängkörning är standard och diffspärr på bakaxeln går att få som tillval. Kraftfördelningen är som standard 40/60 och det går att välja mellan tre olika lägen för fyrhjulsdriften: 4H för lätt terrängkörning, 4L för svår terrängkörning och 4MAT för körning på landsväg.

Produktblad med priser och utrustning